Graficos CATAquest curs 2018-2019 un total de 242 alumes d’11 escoles de la Noguera i el Segrià Nord participen en el projecte Futurs Emprenedors Rurals (FER.cat), que aplega un total de 39 escoles i 863 alumnes de tot Catalunya. El projecte FER.Cat per fomentar l’emprenedoria entre l’alumnat de 5è i 6è de primària, està coordinat pel Consorci GAL Noguera Segrià Nord i finançat per fons FEADER i pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.
L'èxit del projecte es fa palès en l'augment d'alumnes i escoles participants respecte a l'any anterior, atès que el curs 2017-2018 es van comptabilitzar 28 escoles i 385 alumnes a tot Catalunya, i 5 escoles i 118 alumnes a la Noguera i el Segrià Nord. Com mostren les dades, gairebé s'han duplicat el nombre d'alumnes participants i encara s'espera que s'inscrigui al projecte alguna escola més.
Les escoles de la Noguera i el Segrià Nord que hi participen aquest curs són: l'Escola Sol Ixent de Corbins, l'Escola Mestral de Vilanova de la Barca, l'Escola Andreu Farran d'Àger, l'Escola Els Planells d'Artesa de Segre, l'Escola Àngel Guimerà de Balaguer, Vedruna de Balaguer, l'Escola Espígol de Gerb, l'Escola Leandre Cristòfol d'Os de Balaguer, Escola de les Avellanes, l'Escola de Ponts i l'Escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer.
Per tal de difondre el projecte Futurs Emprenedors Rurals s'han contactat amb 21 Centres de Recursos Pedagògics del territori català amb l'objectiu d'explicar el projecte i repartir els materials als mestres que aquest any implanten el projecte d'emprenedoria. Com a novetat, aquest any els alumnes disposaran a més dels blocs 1 i 2, un tercer bloc "Històries d’empreses de la Catalunya rural" on s'expliquen les experiències d’alguns negocis importants de la zona rural catalana.
A més a més, les reunions del grup de treball de seguiment del projecte han començat el dia 9 d'octubre per acompanyar i fer el seguiment al llarg del curs. Totes les escoles que encara estiguin interessades a implementar el projecte poden informar-se a www.futursemprenedors.cat

FER de Priorat 2

IMAG1410El 4 de setembre el Consorci GAL Noguera Segrià Nord va presentar a representants de les escoles d’aquests territoris el projecte Futurs Emprenedors Rurals (FER) a la seu Consell Comarcal de la Noguera.
FER és un projecte de cooperació multilingüe (català, aranès, espanyol, estonià i anglès) que té l'objectiu de fomentar l'esperit emprenedor entre l'alumnat de 5è curs d'Educació Primària de les escoles ubicades en territoris rurals i enfortir les relacions entre infants, emprenedors/es i territori.El curs passat el projecte es va implementar a 28 escoles rurals de tot Catalunya, amb un total de 385 alumnes participants.

Fer GarriguesFER Pallars SobirFER Pallars Juss

Copia de Jornada de FER.cat Noguera     Copia de Jornada de FER.cat Baix ebre Montsia      Jornada de FER.cat Terra Alta i ribera dEbre

El passat 4 d’abril de 2018, el Consorci Grup d’Acció Local Noguera Segrià Nord va participar, juntament amb d’altres grups d’acció local, al “Evento Leader 2018: Els Grups d’Acció Local com a motors de canvi” que va tenir lloc a Cuenca i en el marc del qual el GAL va presentar el projecte Futurs Emprenedors Rurals (FER).
Els objectius d’aquesta jornada van ser analitzar el funcionament del Leader en l’actual període 2014-2020, recollir reflexions dels GAL sobre la PAC post 2020, analitzar el funcionament de la Cooperació Leader interterritorial i transnacional, donar a conèixer als GAL la “Estratègia de Modernització i Diversificació Rural”, difondre informació sobre les activitats relacionades amb els “Territoris Rurals Intel·ligents” i recollir els principals elements de debat sobre el paper dels GAL en la lluita contra el despoblament.

Futurs Emprenedors Rurals (en  endavant FER.CAT) “Ensenyant a emprendre a les escoles rurals” és un projecte de cooperació multilingüe (català, castellà, aranès, estonià i anglès) que fomenta les vocacions emprenedores entre l’alumnat cicle superior d’educació primària posant en valor les oportunitats del seu territori.

FER.CAT neix amb l'objectiu estratègic de despertar el talent emprenedor treballant la creativitat i la capacitat d'innovar; fomentant l’autoconfiança, el pensament crític i la capacitat per resoldre problemes concrets, i facilitant que aprenguin a cercar oportunitats i aprofitar els recursos. Alhora posa a disposició del professorat materials didàctics i metodologia que motivin l'aplicació transversal de la competència bàsica: aprendre a emprendre.Aquest curs escolar 2017-2018 hi han participat un total de 28 escoles arreu de Catalunya, entre les que es troben l’escola de Ponts, l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer i l’escola Els Planells d’Artesa de Segre de la Noguera, que aquests dies estan presentant els seus projectes d’emprenedoria i rebent el diplomes de participació.

El dimarts 9 de gener, el GAL Noguera - Segrià Nord va presentar a la Direcció General d'Educació Infantil i Primària el projecte FER «Ensenyant a emprendre a les escoles rurals».
En aquest curs 2017-2018 hi participen 28 escoles de tot Catalunya, amb 385 alumnes inscrits i 40 professors implementant el projecte. Les escoles de la Noguera i el Segrià Nord que hi participen son l’escola de Ponts, l’escola Els Planells d’Artesa de Segre, l’escola Salvador Espriu de Vallfogona de Balaguer i l’escola Mestral de Vilanova de la Barca, amb un total de 99 alumnes inscrits.
El projecte FER està coordinat pel Consorci GAL Noguera - Segrià Nord i hi participen tots els territoris rurals catalans i un GAL d’Estònia. Està inclòs en el projecte Territori de Talent i els projectes de cooperació entre Grups d’Acció Local de Catalunya, finançat per fons FEADER i pel Departament d’Agricultura.

Aquest projecte pretén fomentar les vocacions emprenedores entre l'alumnat de cicle superior d'Educació Primària de les escoles ubicades en territoris rurals. Entre els objectius del projecte destaca despertar el talent emprenedor entre els joves, facilitar la cerca d'oportunitats i aprofitament de recursos oferits pel món rural, difondre la cultura emprenedora als centres educatius i incorporar valors relacionats amb l'emprenedoria, fomentar el treball en equip, el debat i les relacions, i introduir de formà bàsica la cultura financera a les escoles.